Этот материал, как и все предыдущие, опубликованные в ходе дискуссии, является реакцией на официально заявленное министерством экономического развития видение роли официальной статистики в Украине и подходов к ее реформированию.
Ви є тут
Обговорення реформи системи державної статистики
Загалом, поділяючи думку про необхідність удосконалення системи державної статистики, члени Економічного дискусійного клубу звертають увагу на те, що сучасна система статистики є однією із невід’ємних ознак конкурентоспроможної держави. Тому будь-яке реформування цієї системи не повинно погіршити її здатність до виконання покладених на неї функцій та не може порушувати зобов’язань, узятих Україною перед міжнародною спільнотою.
На правах професійного статистика (вважаю себе таким, бо захистив і кандидатську, і докторську дисертації із спеціальності «статистика», а ще пропрацював 15 років на керівних посадах у спеціалізованих агенціях ООН, займаючись, зокрема, і реформува
Увесь світ іде до уніфікації. Одна справа – адмінзвіти, які можна оспорювати безкінечну кількість разів, і зовсім інша – узаконена суспільством статистична звітність. Те, що відбувається сьогодні із статистикою, на мій погляд, є однією з проблем, які віддзеркалюють ситуацію у системі державного управління. З боку це нагадує горе-водія, який уперше сів за кермо, не маючи ні досвіду, ані посвідчення водія, летить на повному ходу, і заспокоює всіх, що в нього попереду ще рік, щоб навчитися, «підтягнути» кермування. Але автомобіль не зупиняється, мчить. Чи далеко він доїде?
Уважаемые члены Дискуссионного клуба и его аудитория! Прочитав статью г-на И. Манцурова и комментарии к ней, хочу отметить, что тема, предложенная для дискуссии, является более чем актуальной. Работая более пяти лет в Международной организации по миграции (МОМ) в поствоенных странах Африки, я, под руководством г-на Манцурова, реформировал, а большинстве случаев, - воссоздавал заново национальные статистические системы.
Уважаемый Игорь Германович и члены Дискуссионного клуба! Хочу начать с благодарности высокому профессионалу-статистику, смелому и мужественному человеку, который «пошел на ВЫ» нынешнему украинскому истэблишменту, занявшему теплые кресла и наделенному неограниченной властью под названием «Ломать – не строить».
Шановний Ігоре Германовичу! У попередньому своєму матеріалі я пропонувала, заручившись підтримкою Уряду, за участю усіх зацікавлених сторін скласти й реалізувати упродовж найближчих 2-3 років спільний покроковий план дій з проведення реформування системи державної статистики. З огляду на це, я й запитувала Вас про можливість поділитися думками щодо Дорожньої карти. Але, ознайомившись з надісланою Вами статтею "Карфаген має бути зруйновано", розумію, що зараз, як це не дивно звучить, не час говорити про розвиток того, чого завтра може не бути. Наразі найважливішим є не втратити шанс захистити вітчизняну статистику від "реформування", яке, дійсно, зруйнує її дощенту.
У своїй попередній статті я як професійний статистик, який захистив і кандидатську, і докторську дисертації із спеціальності «статистика» і пропрацював 15 років на керівних посадах у спеціалізованих агенціях ООН, займаючись, зокрема, і реформуванням національних статистичних систем у багатьох країнах Африки та Європи, адресував декілька запитань суспільству і Уряду, насамперед, керівництву Міністерства економічного розвитку і торгівлі щодо стратегії реформування системи державної статистики України.
Публікація І. Г. Манцурова "Реформувати не можна знищити", що місяць тому була оприлюднена на сайті громадської спілки "Економічний дискусійний клуб" і присвячена темі реформування системи державної статистики, не залишила мене байдужою. Більш, ніж 30-річний досвід роботи у цій системі сформував моє власне бачення розвитку пострадянської статистики в Україні, так би мовити, зсередини і, якщо такий ракурс для дискусії є цікавим, тоді варто було б розглянути декілька питань.
У якому саме місці поставити кому у реченні, яке стосується програми реформування системи державної статистики, нещодавно оприлюдненої керівництвом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, і можливих наслідків цього реформування, читач визначить самостійно після ознайомлення з цим матеріалом.